Kuinka nopeasti tilaukseni on perillä? Onko mahdollisuutta pikatilaukseen?

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-14 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Jos tarvitset pikatoimitusta, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja sovi asiasta ennen tilausta. Osa tuotteista löytyy varastostamme, mutta osa tilataan maahantuojilta.

Omassa varastossamme säilytämme suosituimpia tuotteita, kuten mustia ja valkoisia t-paitoja, sekä mustia huppareita. Pääsääntöisesti tilaamme varastoon täydennyksiä viikoittain.

Kuinka tilaan?

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai tilauksessa mahdollisesti ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Miten pyydän tarjouksen?

Voit pyytää helposti tarjouksen verkkokaupastamme löytyvistä tuotteista lisäämällä niitä tarjouskoriin ja lähettämällä sen meille. Jos jotain tuotetta ei löydy voit lisätä siitä vielä maininnan lisätietoihin. Toinen vaihtoehto on lähettää sähköpostia. Muista mainita tarjouspyynnössä nämä asiat:

1.       Tilattavat tuotteet (Jos et tiedä tarkkaan minkä tuotteen haluat, kerro käyttökohde, tärkeimmät kriteerit, hinta/laatu, niin ehdotamme sopivaa vaihtoehtoa)

2.       Tilattavien tuotteiden määrä

3.       Kokohaitari (pienin ja suurin koko)

4.       Yksilöinnin tiedot (painatusten koot, paikat ja värien määrä)

5.       Milloin tulisi olla valmista

Kuinka toimitan teille logoni?

Voit lähettää logon sähköpostilla vektoritiedostona. Tiedostotyyppi .ai, .eps, .cdr, .pdf. Käytämme Illustrator CS6 tai Coreldraw 2018 ohjelmia. Logoissa kaikki fontit tulisi olla muutettuna viivoiksi.

Jos teillä on logosta vain kuva tiedosto jpg tai tiff, niin voimme lisämaksusta vektoroida tiedoston, tällöin toimita mahdollisimman hyvä laatuinen kuva tiedosto. Monesti nettisivuilta kopioitu logotiedosto on optimoitu nettisivukäyttöön ja tällöin sen käyttäminen painatuksissa tuottaa epätarkan lopputuloksen.

 

Haluan tuotteen hienolla painatuksella, mutta minulta ei löydy omaa designia. Osaatteko auttaa?

Suunnitteluohjelmasta löytyy paljon valmiita kuvia ja ideoita, joita voi kokeilla ja yhdistellä. Tarjoamme myös maksullista suunnittelupalvelua. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos tarvitset apua suunniteluun.

Pystynkö tilaamaan toiselle henkilölle?

Voit tilata myös suoraan toiselle henkilölle. Laitat vain haluamasi henkilön tiedot ja osoitteen toimitustiedot kohtaan.

Tilauksen noutaminen myymälästä

Tilaus on mahdollista myös noutaa toimipisteestämme Lyhtytie 7, 00750 Helsinki. Tilauksen noudosta tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa, jotta olemme varmasti paikalla ja tilaus on valmiina noudettavaksi. 

Mistä tiedän, onko tilaukseni jo valmis noudettavaksi?

Jokaisesta tilauksesta tulee pian tilauksen jälkeen automaattinen vahvistusviesti sähköpostiin, jos olet valinnut noudon kaupasta, saat siitä erillisen sähköpostivahvistuksen, kun tilaus on valmiina noudettavaksi. Suosittelemme sopimaan noudosta asiakaspalvelun kanssa, jottei tule turhaa reissua. Olemme toisinaan asioilla tai lounaalla.

Voiko toinen henkilö noutaa tilaukseni?

Kyllä voi, mutta asiasta on sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa.

Voinko vierailla ja tutustua tuotteisiin paikan päällä?  Saanko kokeilla tuotteita ennen varsinaista tilausta?

Varastossamme oleviin tuotteisiin voi tulla tutustumaan toimipisteeseemme. Suosittelemme sopimaan tulosta etukäteen puhelimella tai sähköpostilla.

Milloin Helsingin Suutarilan toimipiste on auki?

Olemme auki yleensä arkisin 9 -16. Suosittelemme varmistamaan paikallaolon asiakaspalvelusta. Tarvittaessa aukioloista voidaan joustaa.

Mikä on minimitilausmäärä

Tilauskohtainen minimimäärä riippuu tilattavista tuotteista ja painatuksien määrästä. Suunnitteluohjelman tuotteet ovat tilattavissa yhdestä kappaleesta ylöspäin.

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Toimitus- ja käsittelykulut Suomeen ovat alkaen 2,90 €. Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavasta. Voit laskea arvioidut toimituskulut ostoskorissa, näet ne myös ennen tilauksen lähettämistä. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Tarjouskampanjan aikana toimitus- ja käsittelykulut voivat olla normaalia pienemmät tai niitä ei mahdollisesti ole lainkaan. Pidätämme oikeuden kaikkiin hinnanmuutoksiin.

Mitkä tekijät vaikuttavat paidan lopulliseen hintaan?

Suurimmat hintaan vaikuttavista tekijöistä ovat yksilöinti, värien määrä, tilattavien tuotteiden määrä ja laatu. Yksilöintiä voidaan toteuttaa lämpösiirtopainatuksella, sublimaatiopainatuksella, silkkipainatuksella tai brodeerauksella. Eri yksilöintitavoissa on omat erikoispiirteet, vahvuudet ja heikkoudet. Esimerkiksi silkkipainatuksen hinta lasketaan tilattavien paitojen lukumäärän ja painettavien värien määrän mukaan, kun taas brodeerauksessa oleellista on käytettävien tikkien määrä. Lämpösiirrossa voidaan myös käyttää logoja, jotka kestävät teollisuuspesun. Näissä minimit lähtevät 10kpl ylöspäin ja määrä vaikuttaa hintaan.

Maksutavat verkossa

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet, Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard), Collector Lasku ja Osamaksu, OP Lasku, Mash Lasku ja Osamaksu, Kännykkämaksaminen ja MobilePay

Lisätietoja:

toimitusehdot/MAKSUTAVAT

https://www.printtivaate.fi/toimitusehdot

Lahjakortti ja alennuskoodi

Voit käyttää lahjakorttia tai alennuskoodia klikkaamalla ostoskoriin ja syöttämällä koodin sille varattuun kohtaan.

Mitä eroa on miesten, unisex, naisten ja lasten tuotteilla?

Unisex tuotteilla tarkoitetaan usein suorempia miesten malleja, joita voivat käyttää myös naiset ja suuremmat lapset. Lasten tuotteet ovat hyvin usein pienempiä versioita unisex-leikkauksesta.

Naisten mallit ovat puolestaan tyköistuvampia, eli naisten vartaloon paremmin mukautuvia ja yleensä kooltaan miesten tuotteita selvästi pienempiä.

Millaisia laatueroja tuotteissa on?

Laatu paranee hinnan kasvaessa. Halvimmissa t-paidoissa on paljon laadullisia eroja merkkien välillä. Yleensä käyttötarkoitus ratkaisee laadun, jos on tarve paidalle jota ei montaa kertaa käytetä, niin silloin kannattaa mennä halvimman mukaan. Työpaitaan kannattaa muutama euro enemmän sijoittaa. Vaikka on tarkoitus jakaa paitoja ilmaisina mainoslahjoina, niin kannattaa miettiä minkälaisen yrityskuvan halvan tuntuinen t-paita antaa.  Jos paita kestää useamman pesun käyttöä, niin onhan se pitempi aikaista mainosta.

Laadukas puuvilla on myös pehmeää ja tuntuu miellyttävälle ihoa vasten, sivusaumat sekä hyvät leikkaukset tuovat istuvuutta ja myös pesujen jälkeen istuvuus pysyy paremmin. Laadukas paita kestää useamman vuoden normaalia käyttöä.

Mitä painatusmenetelmiä käytätte?

Lämpösiirtopainatus eli Flex-painatus. Kalvon, lämmön ja prässin avulla tehtävä painatus. Pystytään toteuttamaan nopeasti ja edullisesti monia erilaisia painatuksia, kuten nimet ja numerot pelipaitoihin. Erittäin pienten yksityiskohtien painaminen haastavaa. Lämpösiirrossa voidaan myös käyttää logoja, jotka kestävät teollisuuspesun. Näissä minimit lähtevät 10kpl ylöspäin ja määrä vaikuttaa hintaan.

Sublimaatiopainatus. Väri painetaan korkeassa lämpötilassa suoraan kankaan sisään.  Kankaan materiaalista vähintään 50% on oltava teknistä kangasta kuten polyesteriä. Kankaan tulee olla myös vaaleaa, sillä väri painetaan kankaan sisään ja näin esimerkiksi valkoinen ei näy mustassa. Painatus kestää koko tuotteen eliniän, sillä se on osa kangasta. Tuotanto- ja toimitusaika muita menetelmiä pidempi.

Brodeeraus on langalla toteutettua yksilöintiä. Kuvio ommellaan haluttuun tuotteeseen tai kangasmerkkiin, joka kiinnitetään myöhemmin. Onnistuu myös tuotteisiin joihin painatus ei ole hyvä vaihtoehto, kuten fleece-tuotteet ja kevyttoppatakit. Pienet yksityiskohdat saattavat vääristyä graafiseen aineistoon verrattuna. Brodeerauksessa logojen muuttaminen koneelle vaatii ohjelmointia ja kustannus on n. 50€.

Silkkipainatus tapahtuu painatuskehikkoa apuna käyttäen.  Painatuskehikon avulla voidaan painaa hyvin paljon samanlaisen painatuksen omaavia tuotteita nopeasti ja edullisesti. Jos tuotteiden määrä on vähäinen alle 10 kpl, kulut ovat suuremmat. Soveltuu suurempiin tilauksiin jotka eivät vaadi erillistä yksilöintiä. Hyvin kulutusta kestävä painatustapa

Asiakastilin luominen

Voit luoda asiakastilin täällä: https://www.printtivaate.fi/index.php?route=account/register

Mitä hyötyä rekisteröitymisestä on?

Tilaaminen on nopeampaa. Voit tallentaa suunnitteluohjelman ideasi ja jatkaa niiden tekemistä myöhemmin. Näet myös tilaushistoriasi ja tarjouspyyntöhistorian. Lisäksi voit liittyä uutiskirjeeseen ja saat jäsenetuja sekä tietoja uusista tuotteista ensimmäisten joukossa.

Asiakastilin poistaminen

Jos haluat poistaa asiakastilisi, lähetä sähköpostia osoitteeseen info@printtivaate.fi

Olen unohtanut asiakastilini salasanan

Voit tilata salasananvaihto linkin sähköpostiosoitteesi. Mene nettisivuilla Kirjaudu valikkoon, syötä sähköpostiosoitteesi ja paina Unohtunut salasana ja seuraa ohjeita.

www.printtivaate.fi/index.php?route=account/login

Mitä teen, jos en voi tehdä tilausta nettikaupasta? 

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.  https://www.printtivaate.fi/index.php?route=information/contact

 Voinko ottaa teihin yhteyttä puhelimitse?

Asiakaspalvelumme on auki arkisin 9-18, muina aikoina ota yhteyttä sähköpostilla info@printtivaate.fi tai ota yhteyttä lomakkeella https://www.printtivaate.fi/index.php?route=information/contact.

Takuu? Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteen? Palautusoikeus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Mittatilaustuotteiden poikkeava palautusoikeus

Asiakkaan toiveiden mukaan yksilöidyillä tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, jos ne eivät ole virheellisiä. Yksilöllisten toiveiden mukaan kustomoidut tuotteet ovat normaalin etäkaupan palautusoikeuden ulkopuolella. Lisätietoja Kuluttajansuojalaki 30.12.2013/1211 6 Luku (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P16)

Mikäli tuote on virheellinen, on asiakkaalla normaali 14 päivän palautusoikeus.

 Tilaamastani tuotteesta puuttui osa, mitä teen?

Asiakkaalla on oikeus palauttaa tai vaihtaa virheellinen tuote maksutta. Täytä aina ensin palautuslomake Printtivaate.fi:n sivuilta.

Tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, mitä teen?

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Palautusohjeet

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, täytä huolellisesti palautuslomake Printtivaate.fi:n sivujen kautta ja asiasi käsitellään mahdollisimman nopeasti. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.